Zaterdag tekenden VodafoneZiggo en Ajax een uitgebreide 5-jarige ICT-samenwerking waarmee een verdere intensivering van het partnership is gerealiseerd. Ziggo is hoofdsponsor van Ajax en dankzij de joint venture van Vodafone en Ziggo werken beide merken op tal van gebieden nauw samen met Ajax.

Aan die samenwerking zijn nu nog meer zaken toegevoegd. De ICT-afdeling van Ajax gaat gebruikmaken van innovatieve telecommunicatietechnieken die Vodafone te bieden heeft. Met mobiele security oplossingen, Office 365-licenties en One Mobile 3.0 telefonie-abonnementen beschikt Ajax over de nieuwste technieken. Tot slot zorgt VodafoneZiggo voor de vaste telefonie en de voorbereiding op Skype for Business en het daaraan gekoppelde IP-VPN netwerk.

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax reageerde zaterdag bij de officiële ondertekening dan ook enthousiast. ,,Wederom tonen we aan dat we niet alleen een sponsorrelatie hebben met VodafoneZiggo, maar een echt partnership. VodafoneZiggo heeft ons enorm geholpen en meegedacht met al onze ICT-vraagstukken waardoor de samenwerking nog intensiever is geworden en wij kunnen beschikken over deze nieuwe technologieën.”

De samenwerking werd afgelopen zaterdag, voorafgaand aan Ajax – PEC Zwolle, in de breedte gevierd. Zowel vanuit VodafoneZiggo als vanuit Ajax waren diverse medewerkers aanwezig om samen te proosten op de nog intensievere samenwerking. Ziggo staat niet alleen als trotse hoofdsponsor op de shirts van Ajax 1 en Jong Ajax, ook wordt er samengewerkt op het gebied van eSports met de Ziggo eBattle én met Ajax Media. Zij produceren onder andere het wekelijkse programma Inside Ajax, dat exclusief voor Ziggo-klanten op Ziggo Sport te zien is.