Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de sponsorovereenkomst tussentijds opengebroken en met een jaar verlengd. De overige condities zijn ongewijzigd gebleven.

De naam Ziggo staat sinds 1 januari 2015 op de wedstrijd- en trainingskleding van Ajax 1 en Jong Ajax. De oorspronkelijke overeenkomst kende een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. De afloopdatum van de vernieuwde verbintenis is 30 juni 2020. Ziggo is naast hoofdsponsor van Ajax ook hoofdsponsor van Ajax eSports.

‘Extra steun in de rug’
Edwin van der Sar, algemeen directeur Ajax: ,,Bij de contractondertekening in 2014 zeiden wij dat Ziggo een partner is die bij ons past. Dat is de jaren daarna ook gebleken. Het is een succesvolle samenwerking voor ons allebei. Het is bekend dat Ajax een moeilijke 1e seizoenshelft kende, het voelt als een extra steun in de rug dat zo’n belangrijke partner in deze fase het vertrouwen uitspreekt en de samenwerking openbreekt en verlengt. En er gebeurt veel in de sectoren waarin VodafoneZiggo, het moederbedrijf van Ziggo, actief is. Ook vanuit dat oogpunt bezien is de verlenging een mooi gebaar.”

Uniek
Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt VodafoneZiggo: ,,Toen wij in 2014 met Ajax in zee gingen werd Ziggo na de fusie met UPC een landelijk merk dat wij op een unieke manier wilden presenteren. Dat is gelukt. Wij hebben vele succesvolle gezamenlijke activaties gedaan.”

,,Inmiddels is Ziggo samengegaan met Vodafone in de joint venture VodafoneZiggo, maar dat verandert niets aan onze goede relatie met Ajax. Met deze tussentijdse verlenging willen wij het signaal afgeven dat wij erg blij zijn met deze samenwerking, die wij dan ook graag in ieder geval nog de komende tweeënhalf jaar voortzetten.”